Okullarda verilen Türkçe öğretiminin temel hedefi öğrencilerin dil aracılığıyla kendilerini doğru ifade edebilmeleri, değişik bilgi kaynaklarına ulaşarak duygu, düşünce ve hayal dünyalarını zenginleştirmeleridir. Bu nedenle biz Türkçe öğretmenleri olarak öğrencilerimizin var olan bilgi birikimini artırmakla birlikte gördüklerini, işittiklerini ve okuduklarını anlayan ve bunlara ilişkin yorumlar yapabilen; estetik zevk kazanmış ve milli değerlere duyarlı bireyler olmalarını hedeflemekteyiz.
Türkçe dersi bir bilgi dersi değil bir ifade ve beceri dersidir. Öğrencinin zihinsel ve ruhsal gelişiminde ana dil eğitiminin rolü diğer branşlara nazaran daha büyüktür. Bizim dersimizde kesin olan şey ezbercilikten kaçınmaktır. Önemli olan öğrencimizin Türkçeyi doğru olarak bilinçli ve güvenle kullanmayı alışkanlık haline getirmesidir. Bir düşünceyi ya da olayı, kendi akışı içinde kopukluklara uğratmadan anlaması ve anlatmasıdır. Bu da iyi bir ana dil eğitimi ile çocuğa kazandırılır.
SOSYAL BİLGİLER
21. yüzyılın çağdaş, Atatürk ilke ve inkılaplarını benimsemiş, Türk tarihini ve kültürünü kavramış, temel demokratik değerlerle donanmış, ve insan haklarına saygılı, yaşadığı çevreye duyarlı, bilgiyi deneyimlerine göre yorumlayıp kullanan ve düzenleyen eleştirel düşünen, yaratıcı ve doğru karar veren, sosyal yaşamda etkin öğrenciler yetiştirmektir.
Öğrenci merkezli, sosyal bilgiler açısından, bilgi ve beceriyi dengeleyen, öğrencinin kendi yaşantılarını ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak çevreyle etkileşimine olanak sağlayan bir anlayışı yaşama geçiren bir sistemle çalışmaktayız. Bu anlayış doğrultusunda her öğrencinin bir birey olarak kendine özgü olduğunu kabul edip, öğrencilerimizin düşünmeye, soru sormaya ve görüş alışverişi yapmaya özendirip derslerin daha etkin bir şekilde öğrenciler tarafından yönlendirilmesine özen göstermekteyiz.